ndkdeco logo

نوشته شده در 27 آوریل 2023

چک لیست طراحی دکوراسیون داخلی اداری
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 27 آوریل 2023

چک لیست طراحی دکوراسیون داخلی اداری

طراحی دکوراسیون داخلی اداری می تواند مهمترین تصمیمی باشد که شما طی چندین سال اتخاذ کرده اید. در صورت برنامه ریزی، بودجه بندی و مدیریت صحیح، می توانید بهره وری عملیاتی را بهبود بخشد و مزیت رقابتی و مشتری خود را افزایش دهید.

دفتر دومین فضای داخلی است که پس از خانه وقت خود را می گذرانیم. بنابراین برای شما بسیار مهم است که زیبا و سالم به نظر برسند.

اما چگونه می توانید طراحی دفتر خود را بهبود ببخشید؟

پس این ایده های طراحی دفتر را بررسی کنید :

1- فضا را تاثیرگذار کنید

اطمینان حاصل کنید که دکوراسیون داخلی اداری شما الهام بخش و انرژی دهنده است. در واقع، ایجاد یک فضا الهام بخش، شماره یک در لیست ایده های خوب طراحی دفتر است. کار در یک فضای الهام بخش، حال افراد را بهتر می کند و باعث افزایش بهره وری آن ها می شود.

یک روش کلیدی برای ایجاد فضای جذاب، تغییر است. میز فقط یکی از اجزای یک دفتر خوب است. برای جذابیت بیشتر فضا، باید بر روی خلاقیت محیطی خود برنامه ریزی کنید.

 

دکوراسیون شیک اداری

این مناطق برای کار با هم یا حتی فقط برای دور شدن از میز کار مورد استفاده قرار می گیرند، باعث تقویت همکاری و بهبود شادی و خلاقیت می شود، اگر به نظر می رسد موجب حواس پرتی میشود، داشتن یک فضای اختصاصی برای استراحت مهم است.

2- مبلمان راحت و سالم را انتخاب کنید

صندلی ها باید از کمر به درستی پشتیبانی کنند و درد ایجاد نکنند. به همین دلیل صندلی های قابل تنظیم، هنوز هم بهترین انتخاب در طراحی داخلی دفتر هستند. زمانی صندلی های قابل تنظیم حجیم و زشت بودند، اما امروزه صندلی های اداری بسیار زیبایی وجود دارد که صرف نظر از سبک آن، با مبلمان اداری شما مطابقت دارد.

 

مبلمان اداری

برای تشویق کارمندان به حرکت در دفتر، میز های ایستاده یک راه حل عالی هستند زیرا به شما اجازه می دهند هنگام نشستن روی میز، نشستن و ایستادن متناوب داشته باشید و مناطق مشترک کار یا اتاق های استراحت از دیگر مواردی هستند که مردم را تشویق می کنند که گاه گاهی، میز های خود را ترک کنند.

3- برای محفظه نگه داری برنامه ریزی کنید

فضای ذخیره سازی در هر فضای اداری، یک گزینه ی کلیدی است. مسئله ی مهم دیگر نظم است. وقتی همه چیز در جای خود قرار دارد، مرتب نگه داشتن فضا بسیار راحت تر است.

4. میز های مرتب

یکی دیگر از دلایل مهم بودن فضای ذخیره سازی، داشتن میز مرتب است.

مطالعات نشان داده است که داشتن محیط کار بدون سر و صدا باعث افزایش بهره وری می شود. بنابراین بهتر است فقط آنچه را که بلافاصله مورد نیاز است بر روی میز بگذارید و از گذاشتن انبوه وسایل بر روی میز خودداری کنید و اگر هنوز بعضی از چیزها باید روی میز قرار بگیرند، از جعبه ها برای پنهان شدن شلوغی و آزاد بودن فضا کمک بگیرید.

5- سرسبزی در محیط کار

گیاهان و گل ها، همیشه ایده خوبی هستند.

 

گل و گیاه در فضای اداری

آن ها به محیط شما زندگی می بخشند، رنگ به آن می افزایند، فضای دفتر کار را جذاب تر می کنند و حتی تأثیرات مثبتی بر مغز ما می گذارند و همچنین برخی از گیاهان می توانند کیفیت هوا را نیز بهبود ببخشند.

6. رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

این یه حقیقت است که رنگ ها بر مغز ما تأثیر می گذارند. بعضی از آن ها انرژی می دهند، بعضی دیگر موجب آرامش می شوند و بعضی دیگر حتی ممکن است تحریک کننده باشند. بنابراین انتخاب رنگ در یک فضای اداری، بسیار مهم است و باید با دقت برنامه ریزی شود.

 

رنگ نارنجی در دکوراسیون اداری

نارنجی یک گزینه عالی برای افزایش خلاقیت شماست. در مقابل از قرمز به طور کلی باید خودداری شود، زیرا قرار گرفتن طولانی در معرض این رنگ، باعث سردرد می شود.

7. نور طبیعی

کیفیت فضای کاری، چیزی است که اهمیت بیشتری در دکوراسیون داخلی اداری پیدا می کند و نور طبیعی در لیست اولویت های بسیار بالا قرار دارد.

نور طبیعی هم بر سلامتی و هم بر روحیه تاثیر زیادی دارد و همه باید به آن دسترسی داشته باشند. این روزها، پنجره های بزرگ راهی برای داشتن فضای داخلی دفتر با نور طبیعی است.

پارتیشن های شیشه ای، یکی دیگر از راه های عبور نور در فضا و استفاده بیشتر از خورشید است. همه این عناصر، دفتر شما را الهام بخش و سازنده می کند.

 

نور در دکوراسیون داخلی اداری

جابجایی یا نوسازی مجدد نباید استرس زا باشد. در واقع، می تواند یک تجربه هیجان انگیز و خلاقانه باشد که یک نقطه محوری در دستیابی به اهداف استراتژیک شما است. همانطور که گفته شد، جابجایی یا بازسازی با هدف موفقیت در برنامه ریزی است.

در مورد طراحی دفتر کار، نکات زیادی وجود دارد که باید به آن ها فکر کرد.

قبل از شروع فرآیند طراحی و قبل از اینکه حتی به طراحی برای دفتر جدید خود فکر کنید، نگاهی سریع به نحوه کار خود بیندازید.

درنظر بگیرید که :

قبل از اینکه حتی به طراحی برای دفتر جدید خود فکر کنید، نگاهی سریع به نحوه کار خود بیندازید.

  • فضا کار شما چقدر است.
  • میزان استفاده از فضای کار خود را بررسی کنید.
  • در حال حاضر از فضای کاری شما چگونه استفاده می شود؟
  • چه مدت را در پشت میز صرف میکنید؟
  • چند بار از اتاق ها و آشپزخانه ها استفاده می شود؟
  • آیا فضای زیادی لازم دارید؟
  • آیا بعضی از قسمت های دفتر، زیاد استفاده می شود در حالی که از مناطق دیگر به سختی استفاده می شود؟

 

منابع

OFFICE DESIGN CHECKLIST

Essential Checklist for your Office Interior Design