ndkdeco logo

نوشته شده در 16 سپتامبر 2023

تغییر دکوراسیون فروشگاه
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 16 سپتامبر 2023

تغییر دکوراسیون فروشگاه

طراحی ورودی و دکوراسیون داخلی فروشگاه ها نقش بسیار بالایی در جذب مشتری و در نهایت فروش بیشتر فروشگاه خواهد داشت. به همین دلیل است که صاحبان این فروشگاه ها حساسیت بیشتری نسبت به طراحی دکوراسیون فروشگاه خود بروز می دهند.

به طور کلی جذابیت دکور مغازه ها می تواند افراد را ترغیب کند تا از مغازه شما دیدن نمایند. این موضوع احتمال بیشتر شدن مشتریان شما را افزایش می دهد. از طرفی در بسیاری از مواقع، تغییر دکوراسیون مغازه نیز می تواند در جذب بیشتر مشتری موثر باشد. برای ایجاد تنوع و تغییر دکور مغازه، نیاز نیست تمامی دکوراسیون مغازه را عوض کنید.

استفاده از چند تکنیک حرفه ای می تواند این تغییر را ایجاد نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تغییر دکور مغازه و تاثیر آن در جذب مشتری، بیشتر آشنا کنیم.

تاثیر تغییر دکوراسیون فروشگاه در جذب مشتریان

اگر احساس می کنید چند وقتی است مشتریان شما کم شده اند، یا اینکه در ابتدای کار هستید اما مشتریان زیادی ندارید، باید به شما بگویم که امروزه وجود فروشگاه های بسیار زیادی که در حوزه فروش شما فعالیت می نمایند، که معمولا 90 درصد آن ها به دکوراسیون فروشگاه خود بسیار اهمیت می دهند.

نقش تغییر دکور مغازه در جذب مشتریان بیشتر

 

شاید اگر از کنار چند تا از این فروشگاه ها عبور کنید و یا حتی از اجناس آن ها دیدن نمایید به این نتیجه برسید که اجناس شما از جذابیت و کیفیت بیشتری برخوردار می باشند.

اما افراد ترجیح می دهند وارد آن مغازه شده و از اجناس آنجا دیدن نمایند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دلیل این ترجیح چیست؟

دلیل کاملا واضح است. به زمانی که از کنار آن فروشگاه رد شده اید، فکر کنید. جذابیت و خیره کننده بودن ویترین و دکوراسیون داخلی آنجا را به خاطر بیاورید. به راحتی خواهید فهمید که دلیل این ترجیح چیست. اما قطعا با استفاده از چند ایده در تغییر دکوراسیون فروشگاه، شما نیز می توانید این جذابیت را در فروشگاه خود ایجاد نموده و مشتریان خود را افزایش دهید.

 

برای مطالعه مقالات بازسازی و ساخت خانه و ویلا، اینجا را کلیک کنید.

 

تکنیک های اصولی در تغییر دکوراسیون فروشگاه

1- فقط به فروشگاه خود فکر کنید

یکی از مشکلاتی که هنگام تغییر دکوراسیون فروشگاه ایجاد می شود، عدم توجه به نتیجه نهایی و فقط مقایسه با دیگر فروشگاه ها است. معمولا افراد با دیدن دیگر فروشگاه ها به فکر تغییر دکوراسیون فروشگاه خود می افتند و شروع به رقابت می کنند.

در حوزه کاری، رقابت سالم بهترین قدم برای دستیابی به موفقیت است. اما برای تغییر و رقابت نیاز نیست دکور فروشگاه خود را با دیگر فروشگاه ها مقایسه نمایید. زیرا در این صورت نتیجه نهایی رضایت بخش نخواهد بود.

1- فقط به مغازه خود فکر کنید

 

به طور مثال شاید دکوری که جذب آن شده اید متعلق به یک فروشگاه لوازم آرایشی باشد، در صورتی که شما صاحب فروشگاه لباس فروشی هستید. از طرفی مقایسه نمودن، می تواند موجب شود فقط به برتری نسبت به فروشگاه های دیگر فکر کنید. در این صورت ایده های جذاب در تغییر دکوراسیون فروشگاه را از دست خواهید دارد.

 

برای مطالعه مقالات پارتیشن شیشه ای، کلیک کنید.

 

2- ویترین را در اولویت قرار دهید

اولین چیزی که مشتریان و افراد هنگام عبور از خیابان مشاهده می نمایند، ویترین فروشگاه شما است. بنابراین اگر می خواهید فقط بخشی از دکوراسیون فروشگاه را تغییر دهید، بهتر است فقط روی ویترین فروشگاه تمرکز نمایید.

ویترین هر فروشگاه مانند لباس هر فرد معرف ویژگی های آن فروشگاه می باشد. به طور مثال شنیده اید که می گویند در اولین برخورد بهترین لباس را بپوشید؟ در رابطه با فروشگاه نیز این موضوع صادق است.

ویترین را در اولویت قرار دهید

 

اگر می خواهید افراد برای اولین بار وارد فروشگاه شما شوند و سپس به مشتریان فروشگاه تبدیل شوند، ویترین را به بهترین نحو طراحی نمایید. زیرا اولین چیزی است که آن ها می بینند.

 

3- محدوده مشخص کنید

از دیگر نکاتی که هنگام تغییر دکور فروشگاه باید مد نظر داشته باشید، تعیین محدوده برای فروشگاه است. به طور مثال در صورت امکان می توانید محلی را تحت عنوان پارکینگ فروشگاه در نظر بگیرید، تا افراد با آرامش و راحت تر بتوانند از فروشگاه شما دیدن نمایند.

3- حد و مرز مشخص کنید

 

همچنین اگر می خواهید در تغییر دکوراسیون فروشگاه تکنیکی عمل کنید، می توانید سنگفرش های جلوی فروشگاه خود را با دکوراسیون داخلی فروشگاه هماهنگ کنید.

 

4- برند سازی کنید

از دیگر نکاتی که در تغییر دکور مغازه باید مدنظر داشته باشید و می تواند به شما برای جذب بیشتر مشتریان کمک نماید، نام مغازه شما است. این نام اگر با طرح خاصی همراه باشد، می تواند بیشتر در یاد ها باقی بماند.

4- برند سازی کنید

 

بنابراین سعی کنید نام مغازه خود را با دقت بسیار زیادی انتخاب نمایید و آن را با طرح خاصی معرفی نمایید. در این صورت به راحتی برای مغازه و مشتریان خود برند سازی کرده اید.

 

5- خاص ترین اجناس فروشگاه را در معرض دید قرار دهید

احتمالا برای شما پیش آمده است که وقتی از جلوی یک فروشگاه عبور می کنید، احساس می کنید هرگز چیزی که می خواهید را درون این فروشگاه پیدا نخواهید کرد.

اما زمانی که خسته و ناامید از پیدا کردن آن وارد همان فروشگاه می شوید، در کمال ناباوری لباس یا هر آن چیزی که به دنبالش بودید را پیدا می کنید. زیرا شما در ابتدا فقط به ویترین فروشگاه ها نگاه می کنید و اگر چیزی به چشمتان زیبا باشد، وارد فروشگاه خواهید شد.

به همین دلیل است که یکی از راز های موفقیت فروشگاه ها قرار دادن اجناس خاص آن ها در ویترین است. زیرا افراد در ابتدا به ویترین فروشگاه نگاه می کنند و در صورتی که چیزی به چشمشان زیبا باشد، وارد فروشگاه خواهند شد.

5- خاص ترین اجناس مغازه را جلوی چشم قرار دهید

 

به همین دلیل اگر به فکر تغییر دکور فروشگاه خود هستید، اجناس جذاب و خاص فروشگاه خود را در معرض دید قرار دهید. نیاز نیست آن را در جایی بگذارید که احتمال خراب شدن آن وجود دارد.

ویترین همانطور که از نامش مشخص است، محلی است که فقط می توان هر آن چیزی در آنجا است را مشاهده کرد، بدون آنکه بتوان به آن دست زد. بنابراین می توانید گران ترین و خاص ترین اجناس مغازه خود را بدون هیچ نگرانی در ویترین قرار دهید. سپس با نورپردازی زیبایی و جذابیت آن را چند برابر نمایید.