ndkdeco logo

نوشته شده در 10 آوریل 2023

نکات طراحی دکوراسیون داخلی اداری
زمان مطالعه:7 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 10 آوریل 2023

نکات طراحی دکوراسیون داخلی اداری

از آنجا که طراحی دکوراسیون داخلی اداری، روحیه افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، برای ساخت یا بازسازی فضای اداری، برنامه ریزی و فکر بیشتری لازم است.

بیشتر ما وقت بیشتری را در محل کار نسبت به خانه می گذرانیم، از این رو محل کار نه تنها باید جذاب به نظر برسد، بلکه باید محیطی مناسب برای بهره وری ایجاد کند. علاوه بر این، لازم است که فضای داخلی، تصویری از عملکرد سازمان را انتقال دهد. در ادامه مواردی که در زمان طراحی دکوراسیون اداری می بایست بدان توجه شود را عنوان می نماییم.

طراحی دکوراسیون داخلی

مواردی که باید قبل از تغییر فضای اداری مورد توجه قرار دهیم

1- زمان مورد نیاز

بسته به ماهیت سازمان، سبک طراحی داخلی، زمان و هزینه طراحی داخلی متفاوت است.

 

قبل از آغاز پروژه، در نظر بگیرید که برای انجام کار های داخلی، چقدر وقت می خواهید اختصاص دهید.

2- برای در نظر گرفتن بودجه انعطاف پذیر باشید

فضای داخلی اداری پیچیده تر از فضای داخلی خانه شما است، به این دلیل که تعداد بیشتری از افراد باید در یک فضا کار حضور داشته باشند. علاوه بر این، همه این افراد باید محل کار را به اندازه کافی راحت و برای کار موثر ببینند.

 

همچنین ارزیابی نیاز های فضای کار نیز ضروری است. در طی روند واقعی ممکن است تغییرات زیادی ایجاد شود، بنابراین     ایده آل است که در تخصیص بودجه انعطاف پذیر باشید.

دکوراسیون داخلی اداری

3- تعادل بین ظاهر و عملکرد را برقرار کنید

برای اثرگذاری یک فضای اداری، باید تعادل مناسبی بین ظاهر و عملکرد ایجاد کنید.

 

4- دکوراسیون شما ظرفیت تغیرات آینده را داشته باشد

اطمینان حاصل کنید که کار هایی که انجام داده اید انعطاف پذیری کافی برای تغییرات بعدی را دارد، مثلا از نظر تغییر یا گسترش ظرفیت کارکنان، انعطاف پذیری را داشته باشد و این تغییرات بدون بار سنگین مالی برای شما انجام شود.

دکوراسیون اداری

برای مشاهده خدمات دکوراسیون و طراحی مجموعه NDK بر روی این لینک کلیک کنید.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی اداری

1- میز پذیرایی

میز پذیرایی اولین نقطه تماس مشتریان و کارمندان می باشد. لازم است اطمینان حاصل کنید که محل پذیرش، تأثیر مطلوبی را بر روی هر کسی که وارد دفتر کار می شود، ایجاد می کند. از رنگ های روشن برای دیوار ها استفاده کنید، به خصوص اگر دفتر شما کوچک است. همچنین میتوانید از طرح های رنگی که متناسب با رنگ لوگو و آرم شرکت شما است، استفاده کنید.

از عکس های قاب شده دستاورد های شرکت، اهداف شرکت یا برخی از مناظر دلپذیر استفاده کنید. تا آنجا که ممکن است از نور طبیعی استفاده کنید و از استفاده از چراغ های فلورسنت خودداری کنید. نورافکن ها برای ایجاد تعادل مناسب بهترین عملکرد را دارند. همچنین نگهداری از گیاهان داخل سالن، فضای آرامی را ایجاد می کند.

طراحی دکوراسیون اداری

2- طراحی دکوراسیون دفتر

بیشتر شرکت ها در چیدمان دفاتر، طرح های باز را انتخاب می کنند. میز پذیرایی قابل انطباق بسیار کارآمد است.

 

امکانات اضافی مانند اتاق بازی، غذا خوری عمومی که فضایی را برای استراحت ایجاد می کند، می تواند بهره وری را افزایش دهد. می توانید یک یا دو دیوار را به یادداشت های مربوط به فرهنگ و دستاورد های شرکت اختصاص دهید.

3- مبلمان

مبلمانی را انتخاب کنید که مکمل طرح دفتر شما باشد و راحتی را فراهم کند. همچنین، ارگونومی را نیز باید در نظر بگیرید تا کارمندانتان از بدن درد شکایت نکنند.

 

مبلمان سفارشی اغلب یک گزینه عالی هستند، زیرا متناسب با نیاز شماست و حداکثر استفاده از فضا را دارند. از مبلمان بیش از حد براق استفاده نکنید، زیرا این امر اغلب می تواند منجر به انعکاس نور شود.

مبلمان اداری

4- روشنایی

نور در محیط کار از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان روشنایی را طوری انتخاب کنید که نه خیلی کم نور باشد و نه خیلی روشن. به خصوص هنگام کار با رایانه یا صفحه موبایل، چرا که هر دو عامل باعث فشار بر چشم می شوند.

 

نور بالای سر ممکن است غالباً کمرنگ باشد یا سایه ایجاد کند. اگر نور در پشت صفحه مانیتور قرار گیرد، فشار چشم فرد را کاهش می دهد. چراغ های کوچک نیز می توانند در هر خروجی متصل شوند تا هر زمان که کارمند به آن نیاز پیدا کردند، نور اضافی را تأمین کند.

سعی کنید تا حد ممکن نور طبیعی ایجاد کنید. در صورت قرارگیری میز کار در نزدیکی پنجره، از رنگ آمیزی روی پنجره ها استفاده کنید تا از خیرگی به صفحه کامپیوتر جلوگیری کنید.

نور در محیط کار

5- طرح های رنگی

برای انتخاب رنگ مناسب برای فضای کاری، ماهیت کار و نوع محیط را ارزیابی کنید. رنگ ها تأثیر روانی بر ما دارند. اگر پروژه ها به کار گروهی نیاز دارند، رنگ آبی را در طرح رنگ محیط کار خود قرار دهید. این رنگ حس اعتماد را بین کارمندان ایجاد می کند و همچنین به حفظ آرامش کمک می کند.

رنگ سبز باعث افزایش خلاقیت و ایجاد یک محیط هماهنگ می شود. همچنین به کاهش اضطراب کمک می کند. رنگ زرد و نارنجی برای کار هایی که از کارمندان انرژی و اشتیاق زیادی می گیرد، مناسب است.

 

رنگ سفید وقتی با نور طبیعی ترکیب شود، خلاقیت را تشویق می کند و همچنین فضا را بزرگ تر جلوه میدهد و نیز تمرکز را افزایش می دهد.

از رنگ های ذکر شده در بالا نباید به تنهایی استفاده کرد. برای ایجاد یک تأثیر ایده آل، یک رنگ قوی با رنگ خنثی مانند خاکستری را ترکیب کنید. طرح های رنگی و نور باید متناسب با هم انتخاب شوند و نوع رنگ مورد استفاده نباید خیلی براق باشد.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری باید به آن توجه داشته باشیم

1- در دفتر از چراغ های خیلی روشن استفاده نکنید

از چراغ های بیش از حد کم نور، یا خیلی روشن استفاده نکنید. در صورت لزوم ترکیبی از چراغ های بالای سر و چراغ های کار را انتخاب کنید.

2- از وجود رنگ های تیره در پذیرایی خودداری کنید

رنگ های روشن را در قسمت پذیرایی انتخاب کنید. این کار فضا را بزرگتر نشان میدهد.

3- طراحی دکوراسیون دفتر شما باید انعطاف پذیر باشد

بلند مدت فکر کنید. بیشتر از زیبایی و سبک، به مزایای عملکردی توجه کنید. چیدمانی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تغییر باشد و فشار مالی را به حداقل برساند.

4- از مبلمان و دکور مناسب استفاده کنید

برای جلوگیری از بهم ریختگی کف دفتر و میز کار، مبلمان مناسب را انتخاب کنید. انتخاب یک طراح داخلی مناسب به شما کمک می کند سبک مناسب طراحی داخلی فضای اداری را ایجاد کنید.

 

 

 

منابع

6 Best Office Interior Design Service Tips
The Perfect Workplace: Tips for Office Interior Design