ndkdeco logo

نوشته شده در 8 می 2023

روش های بهبود صدا و استراتژی بهبود آکوستیک
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 8 می 2023

روش های بهبود صدا و استراتژی بهبود آکوستیک

صدای بیش از حد دفتر کار، می تواند باعث از بین رفتن بهره وری و نارضایتی کارمندان شود. هر چه تعداد دفاتر بیشتری از طرح اوپن استفاده می کنند، نیاز به اتاق های ملاقات عایق صدا افزایش میابد.

این اتاق ها، محلی برای گفتگو های خصوصی، برگزاری جلسات مهم و تماس تلفنی با مشتری می شوند. با ایجاد یک محیط کار با آکوستیک خوب، می توانید دفتری ایجاد کنید که نه تنها از تولید بیشتری برخوردار باشد، بلکه دفتری باشد که کارگران از کار در آن لذت ببرند.

4 روش برای بهبود صدا در محیط کار

طراحی و نحوه طراحی فضای کاری دفتر مهم است. این امر به افزایش بهره وری، برقراری ارتباط و داشتن نور و فضای طبیعی کافی برای کارکنان جهت احساس راحتی نیاز دارد.

 

 

روش های بهبود صدا و استراتژی بهبود آکوستیک

تغییرات ساده ای وجود دارد که می توانید برای کاهش آلودگی صوتی و استفاده بیشتر از فضای کار خود انجام دهید. در زیر، چهار راهی وجود دارد که می توانید آکوستیک محیط کار را بهبود بخشید :

1- پارتیشن های ضد صدا

بسیاری از دفاتر مدرن، از پارتیشن های شیشه ای و جامد برای ایجاد اتاق جلسات و ایجاد فضای باز استفاده می کنند.

 

پارتیشن شیشه ای ضد صدا

پارتیشن های اداری یکپارچه، می توانند تک یا دو جداره باشند.

2- صندلی ها و مبل های پشت بلند

برخی تغییرات بسیار ساده وجود دارد که می توانید برای کاهش سر و صدا در محل کار دفتر خود ایجاد کنید، مانند انتخاب مبلمان آکوستیک مناسب تر.

 

صندلی پشت بلند

صندلی ها و مبل های دارای پشت بلند نه تنها حریم خصوصی بیشتری را برای مکالمات فراهم می کنند، بلکه می توانند با جذب صدا، باعث ایجاد تغییر آلودگی صوتی در دفتر شوند، تماس های تلفنی کمتر باعث حواس پرتی می شوند و همچنین سر و صدای میز را به حداقل میرسانند.

3-نصب شبکه های سقفی

ممکن است در مورد پانل های دیواری صوتی چیزی شنیده باشید، اما آیا می دانید می توانید شبکه های صوتی سقف خود را نیز تهیه کنید؟

 

پنل دیواری

این صفحات سقفی صدا را جذب می کنند و مانعی بین اتاق و فضای بالای آن ایجاد می کنند. در جذب صدا عالی هستند و نصب آن ها نسبتاً آسان است.

4- مبلمان

بهترین راه برای بهبود آکوستیک در محیط کار افزودن مبلمان بیشتر، پر کردن فضا و افزودن وسایل نرم است. گیاهان در شکستن سر و صدا در یک دفتر برنامه باز، عالی هستند و همچنین می توانند به کیفیت هوا و بهبود روحیه کارکنان کمک کنند.

همچنین می توانید با آویختن تصاویر و افزودن کابینت یا قفسه های کتاب، سر و صدا را کاهش دهید. روش خوب دیگر جایگزینی کف با فرش است که در جذب سر و صدا بسیار بهتر است.

در یک نظرسنجی 76٪ از کارمندان ادارات سر و صدا را به عنوان یکی از موارد مهم در محل کار ذکر می کنند. این مشکل بیشتر در دفاتر برنامه باز و مدولار دیده می شود، جایی که به طور معمول حریم خصوصی کمتر است و در نتیجه موانع کمتری برای سر و صدا وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است كه كارگران در دفتر باز 15٪ بهره وری كمتری دارند، در تمركز مشكل بیشتری دارند و به دلیل حواس پرتی كوچك در اداره می توانند تا 20 دقیقه كار متمركز را از دست بدهند.

 

روش های بهبود صدا و استراتژی بهبود آکوستیک

این حواس پرتی برای کسب و کار ها بسیار مضر است، زیرا طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا ایروین انجام شده است، بازگشت به وظیفه انجام شده به طور متوسط ​​23 دقیقه و 15 ثانیه طول می کشد.

با این حال، با چند تنظیم صوتی، دفتر می تواند به محیطی بهتر برای کار تبدیل شود. استفاده از مواد غیر بازتابنده و جاذب صدا، مانند پشم سنگ، در سقف و دیوار ها می تواند به کاهش طنین کمک کند. این بدان معناست که امواج صوتی در حال عبور از یک فضا هنگام تماس با یک سطح کمتر منعکس می شوند.

با کاهش عناصر صدا که باعث حواس پرتی می شوند، می توان مزایای زیادی را در دفتر مشاهده کرد که عبارتند از :

  • 48 ٪ افزایش تمرکز کارکنان.
  • کاهش 51 درصدی حواس پرتی کارکنان.
  • 10٪ خطای کمتری ایجاد شده است.
  • 27٪ کاهش سطح استرس.

سه استراتژی برای بهبود آکوستیک در محل کار

حال، رفاه کارمندان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. کارفرمایان آینده نگر، اهمیت سلامتی و رفاه را در جذب و نگهداری کارکنان میدانند.

 

بهبود صدا در محیط کار

بزرگترین شکایت کارمندان در دفاتر طرح باز، حواس پرتی ناشی از صحبت کردن افراد دیگر (از طریق تلفن، در دفاتر مجاور، توسط دستگاه فتوکپی) است، اما سه راهکار ساده وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای بهبود محیط کار اتخاذ کنند که معمولاً به عنوان ABC آکوستیک شناخته می شوند که عبارتند از : جذب، مسدود کردن و پوشاندن.

جذب کننده های صدا

جذب کننده های صدا، طنین صدا یا انعکاس صدا را در اتاق اصلاح می کنند، مانند مبلمان نرم، پرده، کوسن.

مسدود کننده ها مسیر صوتی را قطع می کنند و به عنوان موانع عمل می کنند، مانند صفحات فکر، صفحات و بافر های سقف .

پوشش ها

پوشش ها با افزایش مصنوعی صدای محیط یا پس زمینه، یک “ماسک” ایجاد می کنند، بنابراین از این طریق، به حریم خصوصی گفتار کمک می کنند. مثل صدا پس زمینه ایجاد شده توسط تهویه هوا، گرمایش یا موسیقی.

در حالت ایده آل، یک رویکرد متعادل از هر سه استراتژی بهترین است و در هنگام طراحی دفتر جدید به راحتی قابل قبول است.

کار در یک محیط اداری معمولاً شامل کارها یی است که به 5 مورد نیاز دارد : تمرکز، ارتباطات، رازداری و همکاری. همچنین نیاز به یک منطقه مشترک است که کارمندان بتوانند در آن استراحت کرده و گپ بزنند.

 

برای کارفرمایان بسیار مهم است که بتوانند مناطق مختلفی را برای انواع مختلف کار ایجاد کنند. این مناطق می تواند برای جلسات گروهی، گپ های محرمانه، کار های مشترک گروه های کوچک، برای جشن ها و سخنرانی ها مورد استفاده قرار گیرد.

زیبایی آکوستیک این است که می تواند برای ایجاد نیاز های شخصی دفتر شما سازگار و سفارشی شود و در عین حال تجربه صوتی برتر را داشته باشید.

 

منابع

4 Ways to Improve Workplace Acoustics
Three strategies to improve workplace acoustics