ndkdeco logo

نوشته شده در 27 آوریل 2023

روانشناسی رنگ برای دکوراسیون داخلی اداری
زمان مطالعه:5 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 27 آوریل 2023

روانشناسی رنگ برای دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری شامل نکات متعددی می شود که توجه خاص به رنگ و نیز فضای کاری شما دارد. نور محیط، رنگ دیوار ها، وجود تصاویر بر روی دیوار، تمامی مواردی هستند که در طراحی اداری بدان توجه می گردد.

یکی دیگر از ایده های عالی دکوراسیون داخلی اداری، استفاده از گیاهان است. گنجاندن گیاهان سبز، نه تنها هوا را تمیز می کند بلکه باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. میتوانید یک نقاشی زیبا و عکس را بروی دیوار نصب نمایید تا روحیه شما را عوض کند.

ایده هایی از دکوراسیون داخلی اداری که بهره وری را بهبود می بخشد

یک فضای کاری اختصاصی به شما کمک می کند حواس پرتی های خانه را کنار گذاشته و روی کار تمرکز کنید. در اینجا، ما چند ایده برای دفتر اداری جمع آوری کرده ایم که به شما الهام می دهند تا فضایی مناسب برای دفتر اداری خود طراحی کنید.

 

ایده هایی از دکوراسیون داخلی اداری

تمام دکوراسیون های داخلی اداری، یک چیز مشترک دارند : فضای پیچیده و به دور از حواس پرتی. کار در خانه بدون داشتن دفتر اختصاصی خود کاملاً امکان پذیر است.

دفتر اداری مینیمالیستی

جنیفر پست برای طراحی مجدد دفتر خود، شش فضای مجزا را از فضای 900 فوت مربع جدا کرد. دکوراسیون آن با بقیه مکان ها مطابقت دارد که دارای حس مینیمالیستی با یک دیوار کاملاً سفید و تکه های رنگی استراتژیک است.

تمیز و روشن

دفاتر اداری روشن، مکانی مناسب برای تفکر است.

 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی اداری

معماران میتوانند در طراحی یک دفتر کار در آپارتمان، از نور طبیعی استفاده کنند.

تازه و تمیز

کمی رنگ در یک فضای کاملاً سفید، بسیار ایده آل است.

براق و منحصر به فرد

برخی منحنی های فوق العاده براق، دکوراسیون اداری شما را متمایز می کند.

 

اگر به دنبال راهی برای تزئین دیوار ها هستید. چیز های اندکی به اندازه کاغذ دیواری پررنگ، در اتاق تأثیر می گذارد.

چه رنگی برای طراحی دکوراسیون اداری بهتر است؟

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری، بسیار مهم است.

 

 

رنگی را انتخاب کنید که خلاقیت را ارتقا دهد یا اگر شغل شما به تمرکز زیادی نیاز دارد، رنگی را انتخاب کنید که آرام باشد و بهره وری را برانگیزد.

چه رنگی استرس را تسکین می دهد؟

هنگام انتخاب رنگ های پر انرژی، انتخاب های زیادی وجود دارد. محبوب ترین انتخاب رنگ، آبی است که شما را به یاد آسمان یا آبی اقیانوس می اندازد.

رنگ های دیگری که می توانند به ترویج فضایی آرام کمک کنند، رنگ های برنزه، بنفش و سبز است.

از چه رنگ هایی باید اجتناب شود؟

طبق روانشناسی رنگ، به طور قطع برخی از رنگ ها وجود دارد که برای طراحی دکوراسیون اداری ایده آل نیست. رنگ قرمز دارای انرژی بسیار بالایی است که می تواند باعث افزایش اضطراب شود.

 

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی اداری

بنابراین از سبز آهکی، نارنجی روشن و غیره پرهیز کنید. رنگ سفید، انتخاب مناسبی برای طراحی دفتر اداری نیست و می تواند منجر به خستگی چشم شود. بنابراین اگر تمام روز مشغول کار با رایانه خود هستید، از رنگ سفید اجتناب کنید.

شادترین رنگ ها کدامند؟

رنگ های شاد، اغلب با روشن شدن سایه ها مرتبط هستند. به عنوان مثال، رنگ زرد بسیار انگیزه آور و روحیه آور است اما استفاده زیاد از آن می تواند موجب تحریک بیش از حد باشد. لزوماً رنگ های شاد روشن نیستند! رنگ های گرم، احساس شادی را تقویت می کنند.

برای شروع، به موارد ضروری مورد نیاز خود فکر کنید. یک دفتر اداری نیاز به مبلمان زیادی ندارد. میز، صندلی راحتی موارد مورد نیاز است. اگر فضای بیشتری دارید، می توانید صندلی هایی را برای زمانی که بازدیدکننده ای برای گفتگو می آید، در آن قرار دهید.

اگر دفتر خانه ای با پنجره دارید، میز کار را رو به منظره قرار دهید. توانایی تماشا طبیعت برای استراحت بسیار مناسب است.

چگونه دفتر خانه خود را سازمان دهی کنم؟

نظم در طراحی دفتر، کار اصلی است. ذخیره عمودی یک روش عالی برای استفاده از فضا دیوار و بهبود کارایی است. اگر سبک طراحی مینیمالیستی را دوست دارید، درب هایی برای پنهان کردن شلوغی در نظر بگیرید.

 

طراحی مینیمال دکوراسیون اداری

از طرف دیگر، قفسه های کتاب و واحد های قفسه بندی، مکان های بسیار خوبی برای نمایش مجموعه ها است.

سطوح بدون سر و صدا، برای افزایش بهره وری عالی هستند.

می توانید طرح های دفاتر اداری مدرن را مشاهده نمایید تا ایده های جالبی را در خصوص چیدمان و نیز رنگ بخش های مختلف به دست اورید.

 

منابع

65 Home Office Ideas That Will Inspire Productivity
Home Office Ideas: Interior Design, Decor, and Layout Tips