ndkdeco logo

نوشته شده در 5 می 2023

ایده طراحی دکوراسیون داخلی اداری
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 11 سپتامبر 2023

ایده طراحی دکوراسیون داخلی اداری

ایده طراحی دکوراسیون داخلی اداری، ایجاد نما های بیشتر در فضای کاری را تشویق می کند، سلامت کارمندان را بهبود میبخشد و جابجایی را آسان می کند. استفاده از دیوار های کمتر، منظره زیبایی در طراحی دکوراسیون اداری ایجاد میکند.

اگر هدف احساس راحتی کارمندان باشد، محیط های کاری دیگر ناخوشایند نیستند و راندمان کار را افزایش می دهد.

 

مهم ترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی اداری بر رفاه عمومی کارکنان، تحولات جدید را در زمینه طراحی دکوراسیون دفتر ایجاد کرده است. طراحان داخلی و همچنین تولید کنندگان مبلمان اداری، ثابت کرده اند که واقعاً در راه حل های طراحی خود خلاق هستند. این تغییرات بر خرید لوازم اداری و استفاده از فضا توسط شرکت ها، تأثیر می گذارد.

 

ایده طراحی دکوراسیون داخلی اداری

اندازه و پیکربندی فضای اداری، بدون شک بر اجاره و فروش دفتر تأثیر می گذارد.

 

1- روانشناسی رنگ

استفاده از روانشناسی و طراحی رنگ در کنار هم یک روند بسیار محبوب در طراحی دفتر معاصر است. نشان داده شده است که رنگ ها، تأثیرات خاصی بر روی افراد دارند.

 

روانشناسی رنگ در دکوراسیون اداری

به عنوان مثال، نارنجی باعث می شود افراد احساس انرژی بیشتری داشته باشند زیرا یادآور خاطراتی مانند آفتاب تابستان و پرتقال های تازه و رسیده است. سبز، زرد و آبی نیز معمولاً در طراحی دکوراسیون داخلی اداری دیده می شوند.

 

2- فضا های چند منظوره

همکاری و تطبیق پذیری به عملکرد مدرن دفتر کمک می کند. طراحی دفتر به شما کمک می کند تا کار را به خوبی انجام دهید و با سرعت بیشتری کار ها را به انجام رسانید.

 

فضاهای چند منظوره

این طراحی می تواند به عنوان فضایی برای همکاری افراد، مکانی برای استراحت جسمی و روحی، برگزاری یک جلسه کوچک و غیر رسمی باشد.

 

3- طراحی مدرن در مبلمان

مبلمان متناسب با زندگی روزمره، کار را راحت تر می کند. شرکت های مبلمان، متخصص در طراحی دکوراسیون داخلی اداری هستند و زیبایی ویژه ای را هدیه می نمایند.

 

4- عناصر طبیعی

طراحان نمی توانند نور طبیعی خورشید را در فضای داخلی، همیشگی نمایند. با این حال، آن ها می توانند با گذاشتن گیاهان، یک عنصر طبیعی را به داخل وارد می کنند.

گیاهان باعث افزایش بهره وری و جذابیت بیشتر محل کار می شوند و در نتیجه کارمندان بیشتری را به شرکت جذب می کنند. گیاهان علاوه بر کاهش استرس، به پاکسازی و تصفیه هوای داخلی نیز کمک می کنند.

 

عناصر طبیعی در دکوراسیون اداری

گذشته از گیاهان زنده، عناصری مانند تخته های چوبی روی دیوار و سقف، سنگ ها، آب نما ها و شومینه ها همگی جلوه ای از طبیعت را به وجود می آورند که محیط را آرام تر می نماید.

 

5- مناطق استراحت

راحتی، نقش اصلی را در خلاقیت دارد. سالن های استراحت، می توانند مردم را تشویق کنند که قبل از شروع کار روزانه، یک فنجان قهوه بنوشند و در دفتر کارشان استراحت کنند و یا در هنگام استراحت، ناهار خود را میل کنند. در واقع می توانند در محل کار، راحت باشند.

 

6- وجود پنجره

امروزه در طراحی مدرن دفاتر اداری، سعی بر افزایش بهره وری از نور محیط می باشد و وجود پنجره می تواند منفظی بر داخل نمودن نور طبیعی به محیط کار شما باشد.

 

7- تشویق فعالیت

تاکنون، ما دیده ایم که چگونه رنگ ها و عناصر طبیعی برای افراد در محل کار انگیزه ایجاد می کنند.

در طراحی دفاتر اداری، با فراهم نمودن محیط هایی برای ورزش کارمندان، حداکثر بهره وری را میسر می نمایند. کارمندان،ط دیگر نیازی به خرید عضویت در سالن بدنسازی ندارند. آن ها حتی نگران این نیستند که بدن آن ها نیاز به ورزش دارد. آن ها می توانند قبل، بعد یا در حین کار، از سالن بدنسازی در محل کار خود استفاده کنند.

 

تشویق فعالیت

یکی دیگر از روند های طراحی دکوراسیون داخلی اداری که از نظر اقتصادی نیز راضی کننده است، میز تحریر ایستاده است. کارمندان می توانند ایستادن برای کار را انتخاب کنند یا میز کار را طوری تنظیم کنند که بتوانند بنشینند یا بایستند.

تأمین نیاز های کارمندان، جلب حواس و انگیزه کارمندان و ایجاد تجربه کاری عالی برای کارمندان، هدف طراحی مدرن است.

 

8- مدیریت باید در فن آوری ها تجدید نظر کند

تغییر فناوری نیز باید اتفاق بیفتد. لپ تاپ ها و تلفن های بی سیم کارمندان را از وجود مداوم در یک مکان جدا کرده اند. طراحی سازمان نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. پرونده های فوری باید از پرونده های طولانی مدت جدا شوند.

 

مدیریت در فن آوری ها

برای بعضی از مشاغل، میزان فضا مهم است. به عنوان مثال، یک کارمند رزرو شرکت های هواپیمایی به میز کار وابسته است تا تمام روز به تلفن پاسخ دهد و به تعامل با افراد دیگر بپردازد.

اما شرکت های کامپیوتری، گروه هایی از افراد را در اختیار دارند که در تمام طول روز به تلفن پاسخ می دهند و از نمایندگی ها، مشتریان و خریداران سوال می کنند.

 

9- ضخامت دیوار

نوع فضای بازاریابی در حال تغییر است. مشتریان به دنبال انعطاف پذیری بیشتر هستند که به معنای کاهش هزینه های ساخت و ساز است. چهل درصد از فضای دفاتر شخصی، نیاز به دیوارپوش دارد.

 

10- همکاری و مدل کار جدید

یک شرکت تحقیق و توسعه، کار خود را در حالی آغاز کرد که چهار نفر در دفتر با صندلی ها و میز های تاشو دور هم نشسته بودند. با بزرگتر شدن شرکت و انتقال به فضای اداری بزرگتر و سنتی، کارمندان انرژی خود را از دست دادند.

 

اساساً، هر شرکتی در بلوغ سازمانی خود به نقطه ای می رسد که انرژی اصلی را از دست بدهد. به همین منظور باید توانست سازمان خود را با شرایط جدیدی، انرژی دهیم.

 

منابع

10 Best Office Design Ideas & Trends
10 Trends in Office Design