ndkdeco logo

نوشته شده در 13 آوریل 2023

استفاده از رنگ در دکوراسیون رستوران
زمان مطالعه:6 دقیقه
نویسنده :

آخرین ویرایش در 13 آوریل 2023

استفاده از رنگ در دکوراسیون رستوران

در طراحی دکوراسیون رستوران ها، رنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. استفاده از رنگ های درست و مناسب می تواند تعداد مشتریان رستوران شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

برای دکوراسیون رستوران نیاز است از رنگ هایی استفاده نمایید که در کنار ایجاد آرامش و امنیت، بتواند میزان انرژی و اشتها افراد را نیز افزایش دهد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون رستوران از جمله تخصص و مهارت هایی است که طراحان حرفه ای از آن برخوردار می باشند.

به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با رنگ های مناسب جهت استفاده در دکوراسیون رستوران بیشتر آشنا کنیم.

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون رستوران

هنگام انتخاب رنگ جهت استفاده در دکوراسیون رستوران نباید تنها به جنبه زیبایی شناختی رنگ ها پرداخت. بلکه باید بررسی نمود از نظر روانشناسی هر کدام از این رنگ ها چه تاثیراتی را روی انسان ها می گذارند.

به طور مثال برخی از رنگ ها اشتها را افزایش می دهند و برخی دیگر موجب بی اشتهایی افراد می شوند. برخی از رنگ ها می تواند موجب افسردگی و برخی دیگر موجب افزایش رضایت مشتریان شود. به همین دلیل است که رستوران هایی که از دکور زیبا با رنگ های درست استفاده نموده اند، معمولا مشتریان بیشتری نسبت به دیگر رستوران ها دارند.

 

استفاده از رنگ در دکوراسیون رستوران

به طور مثال اگر دو رستوران با کیفیت غذای مشابه در کنار یکدیگر افتتاح شوند که یکی از  آن ها از رنگ های مناسب در دکور خود استفاده نموده و دیگری فقط زیبایی رنگ ها را در نظر گرفته باشد، قطعا مشتریان رستوران اول بیشتر از رستوران دوم می باشد. زیرا مشتریان هنگام حضور در این رستوران، ناخودآگاه احساس رضایت بیشتری دارند.

هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون رستوران چه فاکتور هایی را مد نظر داشته باشیم؟

هنگام طراحی دکوراسیون رستوران، برای اینکه بتوانید نتیجه ای رضایت بخش ایجاد نمایید، نیاز است تا رنگ های درستی را در فضا به کار ببرید. همچنین علاوه بر شناخت رنگ ها، از نحوه هماهنگی رنگ های مختلف با یکدیگر نیز اطلاع پیدا نمایید.

دکور رستوران

 

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون رستوران، نیاز است قبل از انتخاب رنگ، چند مورد را بررسی نموده و با توجه به آن ها رنگ نهایی را انتخاب نمایید.

برای مطالعه مقاله طراحی فضا در دکوراسیون رستوران چه استاندارد هایی دارد، اینجا را کلیک فرمایید.

1- سبک طراحی

در ابتدای طراحی دکوراسیون رستوران باید مشخص نمایید که می خواهید از چه سبکی در دکوراسیون خود پیروی نمایید. آیا می خواهید فضایی سنتی ایجاد نمایید یا مدرن بودن رستوران برای شما اولویت دارد؟

سبک های طراحی دکور

 

اگر می خواهید رستورانی مدرن طراحی کنید، بهتر است فضای رستوران را تاریک و رنگ های شاد را مورد استفاده قرار دهید. اما در صورتی که می خواهید رستوران سنتی داشته باشید، می توانید نور مناسبی برای فضا ایجاد نموده و رنگ های کرم و قهوه ای که هماهنگی بیشتری با متریال چوب دارند را انتخاب نمایید.

2- طراحی منوی غذا

در ادامه نیاز است تا منوی رستوران خود را تعیین نمایید. آیا غذا های سنتی ایرانی ارائه می دهید؟ ارائه غذا های فست فودی را ترجیح می دهید؟ یا اینکه قرار است غذا های ملل را در رستوران خود ارائه نمایید؟

 

اگر می خواهید هم زمان دو سبک غذا را در رستوران ارائه دهید، بهتر است دکوراسیون رستوران را به دو قسمت تقسیم بندی نموده و این تقسیم بندی را با استفاده از رنگ ها مشخص نمایید. حتی اگر قرار است فست فود ارائه کنید، بهتر است فضای آرامش بخشی ایجاد نمایید تا افراد بتوانند در آرامش کامل غذای خود را میل نمایند.

برای مطالعه مقاله 9 نکته کاربردی طراحی دکوراسیون رستوران، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

مناسب ترین رنگ ها در دکوراسیون رستوران

1- استفاده از رنگ زرد

رنگ زرد از جمله رنگ های اشتها آور است که موجب می شود تا افراد احساس گرسنگی بیشتری داشته باشند. اما در کنار آن، آرامشی ایجاد می نماید که می توان آن را در فضای رستوران مورد استفاده قرار داد.

از آنجایی که اشتها آوری و حفظ آرامش مشتریان از اهداف طراحی دکوراسیون در رستوران ها می باشد، رنگ زرد می تواند انتخاب خوبی برای رستوران ها محسوب شود.

 

رنگ زرد در دکوراسیون رستوران

2- رنگ نارنجی در طراحی رستوران

رنگ نارنجی از رنگ های اشتها آور است که می تواند میزان هیجانات را در فرد افزایش دهد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دکوراسیون رستوران های فست فودی است. زیرا افراد علاوه بر تحریک اشتها، با سرعت بیشتری غذا می خورند و زودتر محل را ترک می نمایند.

3- استفاده از رنگ قرمز

قرمز از جمله رنگ هایی است که می تواند به شدت اشتهای افراد را تحریک نموده و موجب گرسنگی آن ها شود. اما به دلیل افزایش فشار خون و ضربان قلب، می تواند موجب افزایش سرعت غذا خوردن نیز شود.

رنگ قرمز در دکوراسیون رستوران

 

به همین دلیل معمولا در رستوران های بزرگ از این رنگ استفاده زیادی نمی شود. اما می توان این رنگ را در رستوران های فست فود مورد استفاده قرار داد.

4- استفاده از رنگ آبی

رستوران هایی که با استفاده از رنگ آبی طراحی شده اند، شاید در نگاه اول زیبا دیده شوند، اما در نهایت باید گفت این رستوران ها، نمی توانند مشتریان زیادی را به خود جذب نمایند. زیرا آبی رنگ سردی است که به شدت موجب کاهش اشتها می شود.

5- رنگ قهوه ای در طراحی رستوران

از ایده آل ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون رستوران های سنتی، رنگ های کرم و قهوه ای می باشد.

رنگ قهوه ای در دکوراسیون

 

استفاده نمودن از چوب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سنتی بودن فضا داشته باشد. زیرا علاوه بر تحریک اشتها، موجب افزایش حس صمیمیت در فضا می شود. همچنین در ایجاد آرامش درون رستوران نیز بسیار موثر است. البته افراط در استفاده از این رنگ می تواند موجب احساسات منفی مانند خواب آلودگی و افسردگی در فرد شود.

بهترین ترکیبات رنگی مورد استفاده در دکوراسیون رستوران

  • استفاده نمودن از رنگ سفید، خاکستری روشن، زرد کمرنگ و بژ در کنار یکدیگر.
  • استفاده نمودن از آبی تیره، سبز تیره و دیگر رنگ ها به صورت تیره.
  • استفاده نمودن از رنگ قهوه ای در کنار سبز زیتونی و نارنجی می تواند جذابیت بسیار زیادی را در رستوران های سنتی ایجاد نماید.
  • استفاده نمودن از رنگ زرد، قرمز و نارنجی در رستوران های فست فود.
  • رنگ سفید و رنگ مشکی از جمله ترکیباتی می باشند که امروزه از طرفداران بسیار زیادی در طراحی رستوران ها برخوردار هستند.